Happy kullen 18 veckor

5 januari 2014
 
Nya ÅRET har precis börjat! Tänk vad jag hunnit med under "bara" ett år!
Två kullar! Trodde aldrig jag skulle orka, men glädjen att se dessa små underbara kattungar växa och bli egna individer sporrar nåt så fantastiskt! Nu är det snart dags för dom två sista tjejerna att lämna boet. 
 
Den första eller rättare sagt näst sista som flyttar är lilla Holly. Hon flyttar i morgon på sin 18 veckors dag!
Jag kommer att sakna henne otroligt mycket och det gör det ibland med vissa individer som ristat in sin kärlek i mitt hjärta. Hon hade lite otur med första vaccinationen eller om det var avmaskningen för hennes lilla kropp sa stopp! 
Men allt redde ut sig till slut. Hon har vuxit ikapp och är stark, pigg och otroligt nyfiken. Hon är faktiskt den i kullen som varit modigast och mest framåt! Om det var så att Gud hade bestämt att det skulle vara en i varje kull som skulle bli sjuk och även fått välja denna individ så valde han helt rätt. Jag blir lätt väldigt känslig och tar vid mig när något djur inte mår bra och kämpar till det yttersta för att allt ska bli bra igen. Jag har en envishet som jag många gånger fått höra är något negativt. Men med åren kan jag lova att den har varit mig tillgodo. 
 
Nock om detta! Nu har jag tagit massor med foton på mina stjärnmodeller eftersom det är sista chansen!
Min tilltro står i dom nya lyckliga ägarna att skicka mig foton så mycket dom hinner med och även rapportera hur det går och hur dom växer. Självklart ska vi träffas och några ska även ställas ut och gå i avel i denna kull. Vilket jag tycker ska bli så intressant eftersom jag nu drar mig tillbaka och avvecklar mitt katteri på grund av min sjukdom. Det har varit många helt fantastiska år med denna helt enormt vackra ras. Och jag ångrar inte en minut!
Hoppas alla har varit nöjda med mina katter och mitt engagemang.
 
Här kommer nu en helt drös med bilder både bra och dåliga för ibland är även en nackbild rolig!
 
Jag med Holly och Hessie!
 
 
Holly
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ........................................
 
Hessie
till salu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Återkommer med fler bilder på Hessie så länge hon finns kvar i katteriet!
Ha det så gott och var rädda om varandra!
 
Text & Bild
Annette Lilje
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0