HAPPY KULLEN 1 ÅR!

7 september 2014
 
Solen lyser bland träden och avger sitt schimmer bland löv och gräs. Man kan ana att hösten är på väg in i vår natur. Blåbär och svamp ger många en fylld korg att ta hem och njuta av under resten av året. Själv ska jag försöka mig på att plocka blåbär.
 
Tiden har gått så enormt fort detta år sedan Happy kullen föddes den 2 september 2013. Jag blickar tillbaka bland alla mina foton jag tog från det dom tog sina första andetag tills dom flyttade. Foton och filmer det är vad man har kvar och är så roliga att titta på. Jag kan nästan höra dom små ljuden av pip och smågnäll när det var matdags vid tuttamagen! 
 
Några kattungar utmärker sig lite extra och jag minns och ler för mig själv. Ingen annan än jag fick i dessa stunder njuta av deras små varma kroppar och deras rörelser och framsteg dom gjorde varje dag. Varje dag vägdes dom för att se att allt var ok.
 
Alla kattungarna fick nya hem men inte alla i vår närhet! Men jag vet att dom får det bra!
Alla var entusiastiska och förväntansfulla över att få hem sin lilla kattunge. Kattställningar inköptes och kattgården började byggas! För vilken katt trivs inte över att få vara ute i friska luften. Där är deras rätta element. Att få jaga fjärilar, trollsländor och humlor. Här hemma är det jaktsäsong från den första myggan till den sista flugan har gömt sig. 
 
Vi har öppnat en sida på Facebook för endast Rökattens kattungeköpare (ägare) som medlemmar. Det är en sluten grupp så inga andra kan komma in på sidan. Här kan vi följa varandras kattungar till vuxen ålder i både bilder och berättelser. Byta erfarenheter eller bara undra över något. Spännande saker som hänt katten både i vått och torrt! Elaine och jag är väldigt nyfikna på nya foton. Maine cooner växer så oerhört fort och förändrar sitt utseende så ibland undrar man, är det verkligen den lilla kattungen som lämnade oss för bara några månader sedan. Sök medlemskap och få godkänt så är du med på Rökattens fb sida!
 
Jag lägger ut några familjebilder här ovan och några ligger redan på Rökattens fb sida. 
 
Ha en under dag
 
Vid tangenterna / Nettan med sina Maine cooner
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0